Resepi Daging goreng kunyit tanpa minyak cara saya


Daging goreng kunyit cara saya


Sape suka mcm ni? Basah² sikit
Bukan daging korban, saya guna daging dari pasaraya je.
Cubalah..memang sedap

1. Daging hiris ikut suka
2.kacang panjang hiris
3. Bawang holland hiris
4. Cili hiris



👉 Sediakan periuk @ kuali. Letak daging. Hidup kan api. Biar air daging keluar. Masukkan sos tiram & serbuk kunyit. 

👉 Masak smpai empuk. Tambah air jika perlu. Kacau² biar semua sebati & lembut serata.

👉 Bila daging dah lembut, air dah kering & tinggal sikit, dia akan terbit minyak dari lemak² daging tu. Kalau nak tambah minyak silakan. 

Terpulang. Kalau saya memang tak tambah dah sebab tak suka daging jadi garing. 

👉 Masukkan bawang & kacang panjang. Gaul sebati. Bila bawang dah layu. Masukkan cili.

👉 Kalau saya, tak perlu garam dah sebab dah guna sos tiram. Rasa lah ye, kalau perlu garam & gula sila tambah.

Nota : saya doakan sesapa yang nampak post ni sentiasa diberi rezeki kesihatan, rezeki anak², mudah dapat kerja, hidupnya sentiasa tenang, bahagia dan bebas dari hasad dengki 

Kredit Resepi : dani shoppe’s

Catat Ulasan

0 Ulasan