2 In 1,Masak Bubur Nasi Sekali Gus,Teramat Mudah Bayi Pun Suka

2 In 1,Masak Bubur Nasi Sekali Gus,Teramat Mudah Bayi Pun Suka

2 in 1....NASI & BUBUR
==================
Silakan share halal...
Masa anak baby dulu saya buat macamni jimat masa...ikut ukuran umur nak lembek/keras...kita perisakan ikan bilis dan sedikit minyak sayuran...

Kalau 6bulan saya tukar tepung beras buat sendiri cuci jemur blend kering...
Biasa cawan stainless tu sy buang tangannya...sy xsuka guna plastik bahaya....jd macamni la sy buat...

Mudah...baby boleh mkn 2x...
Xperlu buat bubur asing susah sikit...
Insyaallah snang buat macamni....
Boleh +ikan/ayam &sayuran ikut suka
Bahan-bahannya 
Carrot
Daun sup/daun bawang
Ikan bilis
Minyak sayuran 1 sudu kfc

Di periuk tu boleh letak ikut keluarga...besar,cawN tu hanya untuk si kecil bubur jadi cukup untuk 2x makan....saya serumah ada 7 orang dulu buat macam tu gelas lagi kecil
Hari ini buat lbh besar sebab yang makan anak umir 8th...

Air dlm gelas tu tak mengalir keluar

Saya guna Minyak bunga matahari,jagung...
Macam tu...jangan minyak lemak hewan maksud saya....minyak biasapun boleh
Sikit cukup...sudu kfc tu...untuk melembut...fungsinya!





By Musyahadah 

Catat Ulasan

0 Ulasan