Cuba Dulu Baru Tahu...Resepi Thai Bread Creamy Chicken


Cuba Dulu Baru Tahu...Resepi Thai Bread Creamy Chicken
Bahan - bahan doh

4 cawan tepung gandum
4 sudu gula
4 sudu marjerin
1 peket mauripan
1½ cawan air
Doh ni saya guna juga untuk buat pizza,donut &burger malaysia

Untuk inti,
Actually boleh je nak letak inti apa apa.
Tapi yang kawan saya ajar ni lebih kurang mcm ni la...Saya dah ubah sikit ikut citarasa saya hihi...
1 tin sos carbonara
2 cawan atau lebih isi ayam potong dadu
1 biji bwg holand
3 ulas bawang putih
Setgh btg carrot
Setgh btg timun





Tumis bawang ,masukkan ayam dan carrot.Bila ayam dah masak masukkan sos dan timun.Saya letak sedikit air,Kacau sehingga pekat yang kita inginkan..
Boleh juga buat inti ayam perisa apa apa pun,terpulang.
Boleh rujuk gambar untuk mencuba...saya terangkan di situ ye...
Kalau nak share,share aje...sebab saya pun share dari kawan saya jugak ni..
Selamat mencuba!
Kredit Resepi: Nor Azian Iskandar

Catat Ulasan

0 Ulasan