AISKRIM HOMEMADE PALING MUDAH DAN SEDAP

AISKRIM HOMEMADE PALING MUDAH DAN SEDAP

Ni saya dah buat minggu lepas.. kalau choklat saya guna serbuk coco..
yang kuning tu perisa jagung.. yang pink tu rasa strawberry.. memang sedap.. x perlu lagi lah rasanya nak beli dekat kedai bila teringin nk makan ice ream.. 
selain sedap, kost bahan2 pn x lah mahal sangat.. saya dapta buat 5 bekas hanya setin susu pekat manis setin susu cecair.. selebihnya perisa dan ovalette e.vanila.. nk sedap lgi letakan sedikit tepung jagung.. mmg kaw kaw makan sampai koma
Resepi aiskrim :
✔️ 1 tin susu cair
✔️ 1 sdb ovalette
✔️ 2 sdb susu pekat manis ( kalau rasa kurang manis boleh tmbah smpi scukup rasa)
✔️ 1 sdk esen vanila
✔️ Milo secukupnya ( xkesah nak letak banyak mana, kalo xde milo guna koko pon bole)
Kalau tak suka milo bole je tukar perisa lain cm stoberi, jagung, keladi or pape je..hehe
Campurkan semua bahan2 kat atas tu kemudian pukul guna mixer or blend je smpai sebati n pekat, pastu boleh la tuang dlm bekas n sejukkan semalaman.
Selamat mencuba
Kredit Resepi - Ummu Hani Mohd Yusuf

No comments